Monday, June 30, 2008

Bisikan rindu....

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Tidak tahu apa yang ingin teman kongsikan petang ini.. Ingin diluah kata hati, Beku! Seakan jammed minda untuk meneliti.. Namun hakikatnya, hati ini tidak putus-putus berbicara sepi. Dalam diam, teman berbicara sendiri. Bermonolog pada yang sudi. Teman yakini.. DIA lebih mengerti.. DIA lebih memahami.. Yang pastinya, hati ini ada rindu.. Hati ini ada kasih..! Teman tanya diri.... Inikah rindu? Sungguhkah ada kasih? Berulang kali..

Teman teliti diri sendiri. Sendu, sayu, sepi, sedih.. Perasaan teman mula berbaur.. Begitulah tiap kali terfikirkan diri sendiri.. Teman tarik nafas.. hembus perlahan..

“Astagfirullah al-adzim. Lahaw la wala quwwata illa billahil ‘aliyul adzim. Usah bersedih wahai hati.. Tiada yang sempurna melainkan Allah swt.. Ujian itu sebagai satu Rahmat untukmu. Bukankah dengan kesusahan dan kepayahan hidup itu menandakan kasih sayang Allah padamu?. Bukankah ujian itu tanda kerinduan Allah untukmu?. Allah rindu untuk mendengar luahanmu.. Berdoalah.. Sesungguhnya DIA Maha Mendengar, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Senyumlah.. Jadikanlah dirimu setabah siti Hajar, seraja’ Masyitah.. Kelak, jadilah semulia siti Khadijah. Puteri khuwailid. Seorang mujahidah penggerak ummah. Kental di sisi suami yang tercinta.” Teman cuba koreksi diri…

Duhai Allah yang tercinta..
Ku rindukan teman untuk berjuang
sahabat untuk berjihad
kawan suka dan duka
sadiq untuk sama-sama beribadah
rakan untuk sama-sama muhasabah
yang sama-sama muzakarah
sama-sama bekerja demi Islam mulia
sama-sama berkorban deminya
saling pesan memesan dengan kebenaran dan kesabaran

Ya Allah.. ubatilah rinduku ini”

Seakan ada sedikit kekuatan.. terasa lega. Alhamdulillah, teman panjatkan syukur. Sesungguhnya kekuatan itu dariNYA. Sedikitpun tiada daya teman melainkan Allah swt. :)


Gombak,
29hb june 2008 / 25 Jamadil akhir 1429
18.00





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...